S3 - S6. Polityka, realia, obietnice

Czytaj dalej
Marek Rudnicki [email protected]

S3 - S6. Polityka, realia, obietnice

Marek Rudnicki [email protected]

W 2010 roku ukończono drogę ekspresową S3 ze Szczecina do Gorzowa Wlkp. Budowa „szła” z podobnymi oporami, jak dziś S6.

PODPISZ PETYCJĘ ONLINE

Dziś S3 na różnych odcinkach jest dokańczana lub planowana. Najnowsza informacja to zaproszenie wystosowane do 15 wykonawców przez GDDKiA Oddział Szczecin do składania ofert cenowych.

Chodzi o zaprojektowanie i budowę odcinków Brzozowo - Miękowo wraz z rozbudową odcinka Miękowo - Rzęśnica.

Wykonawca wybuduje 22,4 km dwujezdniowej drogi ekspresowej wraz z obwodnicą miejscowości Brzozowo. Ponadto na długości 3,8 km zostanie gruntownie przebudowana wybudowany w latach 70 dwujezdniowy odcinek drogi S3. To właśnie tu, szczególnie w okresie letnim tworzą się wielokilometrowe korki.

Zostanie też zlikwidowane skrzyżowanie w Kliniskach Wielkich z przejściem dla pieszych, a zastąpi je węzeł drogowy. Kompletnie przebudowany zostanie także węzeł Rzęśnica z DW nr 142, który powstał jeszcze w latach 30 ubiegłego wieku.

Natomiast na S6 trwa od listopada cisza. I nadal nie ma dobrych wieści z województwa Pomorskiego (w naszym regionie trwa budowa). Świeżo w pamięci jest jeszcze upór poprzednich rządzących. Ich ówczesna opozycja, dziś rządząca, jeszcze przed wyborami obiecywała, że gdy tylko przejmie rządy, S6 z pewnością zostanie zrealizowana. A po wyborach obietnice nie okazały się tak klarowne, jakimi się wydawały. Na początku listopada w Radiu Gdańsk wiceminister infrastruktury i budownictwa Kazimierz Smoliński stwierdził, że rząd nie wycofuje się z budowy S6 (co zabrzmiało optymistycznie), ale zaraz dodał, że rząd po prostu nie podjął decyzji o jej budowie (co już optymistyczne nie było).

- Sejmik województwa Zachodniopomorskiego wyraża swoje zaniepokojenie negatywnymi sygnałami dotyczącymi możliwości zaniechania budowy S6 na terenie województwa pomorskiego - napisali radni.

Wspomniany już wiceminister między wierszami ujawnił, że chodzi o pieniądze, choć na nieplanowaną Via Baltica na wschodzie, już są.

Więcej o naszej akcji czytaj www.gs24.pl/drogas6

Czytaj również: Pierwszy odcinek S6 w 2018 roku. Koszt - 645,6 mln zł. Kontrakt podpisany

Zobacz także: Komplet umów na realizację drogi S6

Czytaj więcej: Droga S6 najpóźniej w 2023 roku. "To nasz wspólny wielki sukces"

Chcemy porządnej drogi przez Pomorze
To wielki sukces mieszkańców regionu (także samorządów i zaangażowanych organizacji) w ramach akcji społecznej organizowanej przez Głosu Dziennika Pomorza, bo to nasza redakcja prowadziła kampanię "Chcemy ekspresowej drogi S6": zbieraliśmy głosy poparcia dla budowy, interesowaliśmy sprawą posłów i rządowych urzędników, wywieraliśmy presję na politykach, a także prezentowaliśmy w Sejmie opinie mieszkańców regionu i dobrodziejstwa, jakie niesie za sobą szybkie drogowe połączenie ze Szczecina do Gdańska. ​

Marek Rudnicki [email protected]

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.