Ekstra
Magazyn
Ekstra Magazyn

Najlepsze teksty z całej Polski, w każdy piątek dla wszystkich prenumeratorów Cyfrowych. Poznaj Ekstra Magazyn

Grażyna Ostropolska

Parada telekomunikacyjnych naciągaczy i oszustów

Parada telekomunikacyjnych naciągaczy i oszustów Fot. Polska Press
Grażyna Ostropolska

Ten proceder trwa w Polsce od lat i musi przynosić niezłe kokosy, skoro nowe spółki telekomunikacyjne, bazujące na ludzkiej niewiedzy i naiwności, powstają jak grzyby po deszczu. Żerują głównie na seniorach, bo tych najłatwiej podejść i omamić wizją tańszej telefonicznej taryfy.

Ostrzegamy: uważajcie na akwizytora, obiecującego tańszy abonament za telekomunikacyjne usługi! Gama oszukańczych sztuczek, stosowanych w tej branży, jest szeroka, a kto da się na nie złapać, słono za to zapłaci. Najczęściej akwizytor udaje operatora, z którym abonent ma już umowę. Mówi, że ma przed sobą jego ostatni rachunek za telefoniczne rozmowy. „Duży, możemy go zmniejszyć”, kusi. Zapewnia, że to specjalna promocja dla tych, którzy regularnie płacą abonament. Podkłada do podpisania nową umowę, wskazując miejsca, gdzie należy złożyć podpis. Na czytanie wypełnionych drobnym druczkiem kilku stron akwizytor nie ma czasu, a jego ofiara, złapana na „haczyk promocji”- ochoty. Słyszy, że dostanie pocztą kopię umowy, ale ta albo w ogóle do abonenta nie dociera, albo dopiero wtedy, gdy mija gwarantowany czas (14 dni) na rezygnację z umowy. O tym, że został oszukany i ma płacić abonament innej firmie, klient dowiaduje się z chwilą otrzymania pierwszego rachunku lub kary za przedwczesne rozwiązanie umowy z poprzednim operatorem.

Bywają też bardziej perfidne metody. O jednej z nich pisała niedawno na instagramie znana telewizyjna dziennikarka Hanna Lis. Jej matka (była dziennikarka „Życia Warszawy”) też padła ofiarą telekomunikacyjnych oszustów. Dodrzwi schorowanej kobiety zapukał przemiły pan, oferując prezent od operatora.

Zaproponowała, że obniży mi abonament. Propozycja była korzystna, więc się zgodziłem. Usłyszałem, że w ciągu 14 dni przyjedzie do mnie kurier z nową umową, ale ten nigdy nie dojechał

„Przedstawił się jako pracownik firmy Orange (...) Wręczył przykutej do łóżka mamie nowy telefon w podzięce za to, iż od lat jest wierną klientką Orange (...) Przyszedł, a właściwie naszedł i oszukał mamę w imieniu konkurencji: Twojej Telekomunikacji”- pisze Hanna Lis. Gość poprosił jej mamę o pisemne pokwitowanie prezentu. Usłyszał, że kobieta niedowidzi. „Zapewnił ją, że nie ma problemu, bo to przecież tylko zwykłe pokwitowanie (...) Tymczasem mama podpisała prośbę o przeniesienie numeru do Twojej Telekomunikacji, która teraz oświadcza, że nie ma problemu; mama może wycofać się z umowy, ale za „drobną opłatą” w wysokości 1600 złotych” - pisze dziennikarka i ostrzega przedtelekomunikacyjnymi hienami.

W dalszej części artykułu m.in. o tym jak radzić sobie z tego typu oszustami

Pozostało jeszcze 74% treści.

Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.

Zaloguj się, by czytać artykuł w całości
  • Prenumerata cyfrowa

    Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 2,46 zł dziennie.

    już od
    2,46
    /dzień
Aktywujesz kod bez rejestracji

Odblokowujesz dostęp jednorazowo, tylko na tej przeglądarce. Jeżeli chcesz w przyszłości wrócić do tego artykułu, skorzystaj z opcji aktywacji kodu z rejestracją - zarejestruj się.

Klikając w przycisk "Aktywuj kod i czytaj bez rejestracji" potwierdzam, że zapoznałem/am się z treścią informacji o zamówieniu oraz, nadto że żądam rozpoczęcia dostarczenia treści cyfrowych przed upływem terminu do odstąpienia od umowy w związku z czym utracę prawo do odstąpienia od umowy i wiem, że usługa jest odpłatna.

odzyskaj hasło

Klikając w przycisk "Aktywuj kod i zaloguj się" potwierdzam, że zapoznałem/am się z treścią informacji o zamówieniu oraz, nadto że żądam rozpoczęcia dostarczenia treści cyfrowych przed upływem terminu do odstąpienia od umowy w związku z czym utracę prawo do odstąpienia od umowy i wiem, że usługa jest odpłatna.

Aby móc przetwarzać Twoje dane osobowe w postaci adresu e-mail dla celów przedstawiania informacji handlowych na temat naszych towarów lub usług za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej, prosimy Cię o wyrażenie poniżej wskazanych zgód.

Pamiętaj, w każdej chwili możesz cofnąć zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Cofnięcie zgody nie wpłynie jednak na zgodność z prawem przetwarzania przez nas Twoich danych osobowych przed wycofaniem zgody. Szczegóły dotyczące wycofania zgody znajdziesz w swoim profilu.

Administratorem Twoich danych osobowych jest spółka Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, ul. Domaniewska 45, 02-672 Warszawa. Szczegółowe zasady przetwarzania danych osobowych przez Polska Press oraz uprawnienia użytkowników Serwisu Polskatimes z tym związane zawarte są w naszej Polityce Prywatności.

Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez nas w szczególności w celu wykonania umowy (usługa świadczona drogą elektroniczną), w celach marketingowych w zakresie udzielonych zgód, jak też w innych celach marketingowych na podstawie naszego uzasadnionego interesu. Podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne. Przysługuje Ci prawo do żądania od nas dostępu do swoich danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych a także prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania przez nas Twoich danych osobowych. Więcej na temat Twoich uprawnień oraz celów przetwarzania danych przeczytasz w naszej Polityce Prywatności.

* Jeżeli klikniesz „Zaznacz wszystkie poniższe zgody” automatycznie zaznaczasz wszystkie zgody. Możesz też zaznaczyć lub odznaczyć każdą ze zgód z osobna.

** Zgoda wymagana.

Klikając w przycisk "Aktywuj kod i zarejestruj się" potwierdzam, że zapoznałem/am się z treścią informacji o zamówieniu oraz, nadto że żądam rozpoczęcia dostarczenia treści cyfrowych przed upływem terminu do odstąpienia od umowy w związku z czym utracę prawo do odstąpienia od umowy i wiem, że usługa jest odpłatna.

Grażyna Ostropolska

Komentarze

1
Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

misiekle

Operatorzy telekomunikacyjni (gazowi, czy energetyczni także) w sytuacji zgłoszenia zmiany operatora na innego powinni mieć obowiązek upewnienia się, czy abonent świadomie zgadza się na taką zmianę. To związałoby ręce tym oszustom i blokowałoby nieświadome zamiany.

plus.gk24.pl

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2018 Polska Press Sp. z o.o.