Rajmund Wełnic

Mieszkańcy podszczecineckich wsi dojadą autobusami do miasta

Z kolei po upadku PKS Szczecinek obsługę połączenia autobusowego między Barwicami a Szczecinkiem przejęła prywatna firma Mikołajczyk Fot. Rajmund Wełnic Z kolei po upadku PKS Szczecinek obsługę połączenia autobusowego między Barwicami a Szczecinkiem przejęła prywatna firma Mikołajczyk
Rajmund Wełnic

Po wprowadzeniu bezpłatnych autobusów do wsi po Szczecinkiem przestały kursować autobusy miejskie. Gmina Szczecinek znalazła na to sposób.

Z końcem września - miesiąc po tym, jak Szczecinek zniósł bilety na autobusy - autobusy linii podmiejskich obsługiwanych przez Komunikację Miejską przestały jeździć do Parsęcka, Żółtnicy i Turowa pod Szczecinkiem.

Do tych kursów dokładała się wcześniej gmina wiejska Szczecinek, ale po wprowadzeniu bezpłatnych przejazdów musiałaby dopłacać znacznie więcej. Dokładnie kwota dotacji miała wzrosnąć z około 100 do 300 tysięcy w skali roku. Gmina nie dogadała się w tej sprawie z miastem, więc linie zostały zlikwidowane.

Autobusy z rządowym wsparciem

Skomplikowało to życie uczniom i pracownikom z tych miejscowości, którzy dojeżdżają do Szczecinka.

Na dodatek pozbawiło sensu kilka połączeń, które od września reaktywowała - z wsparciem rządowego Funduszu Autobusowego - gmina Szczecinek. Autobusy z dopłatami bowiem dojeżdżały do Turowa i Żółtnicy, gdzie pasażerowie przesiadali się do linii podmiejskich.

Gmina co prawda - już bez dopłat - dogadała się początkowo z przewoźnikiem, czyli PKS Koszalin (ta firma wykupiła majątek upadłego PKS Szczecinek), aby jego autobusy dojeżdżały do Szczecinka, ale rządowych pieniędzy na to nie dostawała.

Teraz - razem z powiatem - udało się wystąpić o reaktywację połączeń podmiejskich. Na sesji Rady Powiatu Szczecinek radni zgodzili się wystąpić z wnioskiem do wojewody o dofinansowanie kilku połączeń wokół Szczecinka. Starosta Krzysztof Lis tłumaczył, że musi to zrobić powiat, bo autobusy mają kursować między dwiema gminami.

Tu wróciły autobusy

Po rozmowach z wójtem gminy Szczecinek Ryszardem Jasionasem zdecydowano, że dofinansowanie przeznaczone jest na 5 nowych połączeń: Szczecinek - Dziki - Wilcze Laski - Szczecinek, Szczecinek - Turowo - Szczecinek, Szczecinek - Parsęcko - Szczecinek, Szczecinek - Żółtnica - Szczecinek, Szczecinek - Wojnowo - Szczecinek. Autobusy na tych liniach już jeżdżą. Do końca roku dopłata wyniesie około 20 tys. zł.

Wcześniej powiat dostał pieniądze na linię Szczecinek - Spore, a gmina sama na Wilcze Laski - Turowo i Wojnowo - Żółnica. Rząd do reaktywowanych linii dopłaca złotówkę do wozokilometra, a samorząd pokryje przewoźnikowi różnicę między dotacją a tym co zapłacą pasażerowie.

Rajmund Wełnic

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.