Rajmund Wełnic

MEC wchodzi w paliwa

Stacja paliw KM Szczecinek w bazie przy ulicy Cieślaka, w bezpośrednim sąsiedztwie działają jeszcze dwie inne stacje - Statoil i Lotos, a rynek stał Fot. Rajmund Wełnic Stacja paliw KM Szczecinek w bazie przy ulicy Cieślaka, w bezpośrednim sąsiedztwie działają jeszcze dwie inne stacje - Statoil i Lotos, a rynek stał się w mieście bardzo konkurencyjny
Rajmund Wełnic

Stacja benzynowa Komunikacji Miejskiej, która swego czasu przełamała drożyznę na rynku paliw w Szczecinku, przechodzi pod skrzydła nowej spółki z udziałem MEC.

- KM i Miejska Energetyka Cieplna utworzyły spółkę KM Usługi, która zajmie się m.in. handlem paliwem - mówi Marek Szabałowski, prezes MEC Szczecinek. - Chodzi o to, aby nikt nie był na tym stratny i aby nikt: pracownicy i klienci nie odczuli zmiany.

10 lat temu uruchomienie stacji paliw dla klientów detalicznych w miejskiej firmie przewozowej było jednym ze sztandarowych haseł wyborczych świeżo upieczonego burmistrza Jerzego Hardie-Douglasa. W Szczecinku bowiem tankowanie było wtedy najdroższe nie tylko w regionie, ale chyba w Polsce. Czemu sprzyjała mała konkurencja na lokalnym rynku, gdzie benzyniarze niechętnie stosowali obniżki, bo zmotoryzowany i tak do nich przyjechać musiał.

Stacja KM przełamała ten quasimonopol, choć przez pierwsze lata sprzedawać mogła tylko olej napędowy. I ceny faktycznie w Szczecinku poszybowały w dół. W roku 2011 za 700 tys. zł w bazie Komunikacji przy ulicy Cieślaka oddano do użytku nową stację, także dla klientów aut benzynowych. I dziś ceny paliw w mieście należą do najniższych w regionie. Choć trzeba przyznać, że duża w tym też zasługa nowych stacji, jakie się w międzyczasie pojawiły, szczególnie tych marketowych przy Tesco i Intermarche, które ostro ze sobą konkurują wpływając na cały rynek.

Tomasz Merk, dyrektor KM, wyjaśnia, że stacja przynosi nadal zyski, choć mniejsze niż kiedyś. - To mniej więcej około 200 tys. zł rocznie - mówi i zapewnia, że pomysł z wyprowadzeniem handlu paliw z KM nie wynika z problemów finansowych. Wyjaśnia, że spółka otrzyma kilkanaście milionów złotych unijnej dotacji na zakup autobusów elektrycznych. A jednym z wymogów UE jest, aby w firmie transportowej udział działalności komercyjnej nie był zbyt duży w stosunku do deficytowego publicznego przewozu ludzi. KM zaś do lat zarabia m.in. na handlu częściami, rowerami, motocyklami, myjni, stacji diagnostycznej, naprawach itp..

Spółka ciepłownicza jest dochodowa. Za zeszły rok - mimo wielu inwestycji - wypracowała około miliona zł zysku.

Rajmund Wełnic

Z lokalną prasą - najpierw Głosem Pomorza, a następnie Głosem Koszalińskim - jestem związany od 1995 roku. Do redacji trafiłem niemal prosto po studiach. Mam to szczęście, że mogę pisać o swoich pięknych rodzinnych stronach - Szczecinku i powiecie szczecineckim. Szczęśliwie żonaty z Martyną, jakżeby inaczej - mieszkanka Szczecinka. Wolny czas "pożerają" mi obecnie pociechy (Zuzia, 2009) i Felek (2015). Zaciekły kibic piłkarski.


Mieszkaniec Szczecinka od urodzenia, z tym miastem związany razem z rodziną na dobre i złe. Pisałem o Szczecinku i powiecie szczecineckim w Głosie Pomorza, a obecnie w Głosie Koszalińskim, naszym dodatku Głosie Szczecinka oraz na portalach gk24.pl i szczecinek.naszemiasto.pl Z wykształcenia i zamiłowania historyk, więc dzieje regionalne zajmują dużo miejsca w mojej działalności. Cenię sobie interakcje i współpracę z Czytelnikami, którzy współtworzą nasz portal. Piszę dla Nich, z Nimi i o Nich

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.