Drogi eksperymentalnie oznakowane. Teraz kierowcy będą pytani czy dobrze

Czytaj dalej
Fot. Anna Kaczmarz
Marek Weckwerth

Drogi eksperymentalnie oznakowane. Teraz kierowcy będą pytani czy dobrze

Marek Weckwerth

- Opracowaliśmy projekt zmian oznakowania dróg szybkiego ruchu. W tym roku ogłosimy przetarg na przeprowadzenie badania opinii wśród kierowców czy oznakowanie eksperymentalne jest intuicyjne i czytelne - informuje Jan Krynicki, rzecznik Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Eksperymentalne oznakowanie zostało już wdrożone na 46 odcinkach nowych dróg, w tym na autostradzie A1 między Toruniem a Kowalem, a także na dwóch oddanych już do użytku odcinkach drogi ekspresowej S5 w naszym regionie.

W ramach Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.) nowe znaki będą instalowane na kolejnych 34 odcinkach, które są lub będą budowane. W Kujawsko-Pomorskiem tak się stanie na pozostałych pięciu odcinkach S5.

Analiza i badanie opinii

- Jeszcze w pierwszym kwartale tego roku planujemy ogłosić przetarg na wykonanie analizy i badania na szerokiej grupie kierowców w zakresie intuicyjności i ujednolicenia oznakowania dróg szybkiego ruchu - wyjaśnia Jan Krynicki. - Wyniki będą podstawą do optymalizacji oznakowania, które będzie bardziej czytelne dla kierowców w każdej sytuacji na drodze.

Więcej o zmianach w oznakowaniu polskich dróg - czytaj w dalszej części artykułu.

Pozostało jeszcze 74% treści.

Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.

Zaloguj się, by czytać artykuł w całości
  • Prenumerata cyfrowa

    Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 2,46 zł dziennie.

    już od
    2,46
    /dzień
Marek Weckwerth

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

plus.gk24.pl

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2020 Polska Press Sp. z o.o.